نوشته شده توسط : ایده ال

معرفی لنز سونی FE 90mm F2.8 Macro G OSS

لنز سونی FE 90mm F2.8 Macro G OSS را اولین لنز ماکرو- تله فتو متوسط مانت E است که دارای استابیلایزر Optical SteadyShot (OSS) بوده و به کاربران اجازه می دهد تا تصاویری کاملا شارپ با نسبت بزرگنمایی 1:1 را حتی در شرایط عکاسی با دوربین روی دست به وجود آورند.

مکانیسم اتوفوکوس این لنز از نوع Direct Drive SSM (DDSSM) می باشد که فوکوس کاملا نرم و روان را در طول زمانهای عکاسی فراهم می آورد . دو گروه فوکوس دهی در این لنز ؛ به صورت کاملا مستقل از هم عمل نموده و فوکوس نقطه ای کاملا دقیق در زمان عکاسی ماکرو را به وجود می آورند.

این لنز ماکرو در تمامی فواصل کانونی دارای طول بدنه ای یکسان است و دکمه نگهدارنده فوکوس و حلقه فوکوس کاملا نرم و روان آن عملکرد های مناسبی را در طول زمان عکاسی به وجود می آورند. بدنه این لنز در برابر شرایط اقلیمی و گرد و غبار ؛ مقاوم می باشد.

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

ویژگی های اصلی لنز سونی FE 90mm F2.8 Macro G OSS

نوع لنز : لنز پرایم

فاصله کانونی لنز : 90 mm

استابیلایزر تصویر : دارد

نوع مانت لنز : Sony FE

بازترین حالت دیافراگم :‌ F2.8

بسته ترین حالت دیافراگم : F22

حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.28 m

بیشترین مقدار بزرگنمایی تصویر : 0.92×

وزن بدنه لنز : 602 g

طول بدنه لنز : 131 mm

 

لنز E-mount ماکرو تله فوتو متوسط ​​90 میلی‌متری فول فریم دارای تثبیت‌کننده تصویر برای تصاویر واضح و شفاف با بزرگنمایی 1:1 است. اپتیک‌ها و پوشش‌های پیشرفته با دیافراگم دایره‌ای 9 تیغه، بوکه های فوق‌العاده صافی را ارائه می‌کنند که لنزهای سری G در به دست آوردن آن مشهور هستند.

با مکانیزم فوکوس شناور رندر شارپ در نقطه مرکزی فوکوس به دست می آید و این حالتی است که خواه سوژه دور باشد یا بسیار نزدیک ، موجب می شود تا حالت های تخریب و اعوجاج تصویر در همه فواصل فوکوس به طور یکسان کنترل شود. سایر فناوری‌های پیشرفته، مانند پوشش نانو AR و شیشه Super ED (پراکندگی فوق‌العاده کم)، عملکرد کلی را به استاندارد بسیار بالایی ارتقا می‌دهند.

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

پوشش نانو AR

با استفاده از فناوری Nano AR Coating اصلی سونی، انعکاس‌هایی را که می‌توانند باعث ایجاد حالتهای روح و شعله در درون تصویر می شوند را کنترل خواهید نمود. این ساختار نانو حتی بیشتر از لنزهایی با پوشش هایی که از ساختار نانو نامنظم استفاده ، دقیقاً امکان انتقال دقیق نور را فراهم می کند و به ایجاد تصاویر با کیفیت بالا کمک می کند. ویژگی سرکوب بازتاب Nano AR Coating نسبت به پوشش‌های ضد انعکاس معمولی برتری دارد و بهبود قابل توجهی در وضوح، کنتراست و کیفیت کلی تصویر ارائه می‌کند.

 

دیافراگم دایره ای

دیافراگم کاملا مدور موجود در این لنز دستیابی به بوکه های نرم و منظم در پس زمینه های خارج از فوکوس را امکان پذیر  می نمایند. در مقایسه با تیغه‌های دیافراگم معمولی که دارای ضلع‌های مسطح هستند و نقاط نوری غیرجذابی به شکل چند ضلعی ایجاد می‌کنند، لنزهای سونی α با طراحی منحصربه‌فردی که دیافراگم را تقریباً کاملاً دایره‌ای نگه می‌دارد، بر این مشکل غلبه می‌کنند، و با استفاده از آنها ،  از یک حالت کاملا باز تا زمانی که دیافراگم با 2 استاپ بسته می‌شود می توان فوکوس نرم تر و طبیعی تری را به دست آورد.

 

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

فوکوس داخلی

فقط گروه های میانی سیستم اپتیکال لنز برای دستیابی به فوکوس حرکت می کنند، بنابراین طول کلی لنز تغییر نمی کند. از دیگر مزایای مهم فوکوس خودکار سریع و حداقل فاصله فوکوس کوتاه این لنز است. همچنین، فیلتر در جلوی لنز نمی چرخد، که اگر از فیلتر پلاریزه استفاده می کنید، عملکردهای کاملا راحتی را در دسترس خواهید داشت .

 

دکمه نگه داشتن فوکوس

هنگامی که فوکوس را در جایی که می خواهید تنظیم کردید، با فشار دادن این دکمه موجود روی بدنه لنز، فوکوس را در فاصله تنظیم شده قفل کنید. عملکرد پیش نمایش را نیز می توان از طریق تنظیمات سفارشی دوربین به این دکمه اختصاص داد.

 

محدود کننده محدوده فوکوس

این عملکرد به شما امکان می دهد تا محدوده فوکوس لنز خود را تنظیم کنیدو این کار در زمان شما در حین عملکردهای AF صرفه جویی بسیار زیادی را به وجود می آورد زیرا لنز در کل محدوده فوکوس  به جستجو نمی پردازد. در لنزهای ماکرو، این محدودیت می تواند در فاصله نزدیک یا دور  باشد.

 

حلقه فوکوس کشویی

حلقه فوکوس برای انتخاب فوکوس دستی یا خودکار به جلو و عقب حرکت میکند که همراه با دکمه نگه‌داشتن فوکوس، فوکوس داخلی و محدودکننده فوکوس کنترل بهینه را برای عکاسی ماکرو فراهم می‌کند و عکاسی از حشرات و سایر سوژه‌هایی را که نمی‌توان از فاصله بسیار نزدیک از آنها عکس گرفت را آسان‌تر می‌کند. . تنفس حداقل فوکوس و عملکرد بی صدا نیز برای فیلمبرداری مفید است.

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

لرزشگیر اپتیکال مبتنی بر لنز

سنسورهای ژیروسکوپی تعبیه شده در لنز حتی کوچکترین حرکت را تشخیص می دهند و تثبیت کننده داخلی لنز دقیقاً جابجا می شود تا با هرگونه تاری تصویری که ممکن است رخ دهد مقابله کند. استفاده از موتورهای خطی دقیق و بی صدا و فناوری به ارث رسیده از دوربین های فیلمبرداری حرفه ای رده بالای سونی منجر به تثبیت تصویر فوق العاده بی صدا و موثر می شود که در طول زمانهای عکاسی و فیلمبرداری ؛ در به دست آوردن تصاویر کاملا با کیفیت مفید و موثرمی باشند.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی اصلی تعمیر دوربین سونی در ایران

۵

از ۵



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

روش اعمال کچلایت در عکاسی پرتره برای افرادی که عینک به چشم دارند

روش اعمال کچلایت در عکاسی پرتره برای افرادی که عینک به چشم دارند

در حالت ایده آل ، کچلایت ها دارای شکل مدور هستند زیرا منابع نور در طبیعت ( ماه ؛ خورشید ) مدور و دایره ای شکل هستند و از این روی بهتر آن است که کچلایت ها در درون چشم سوژه به صورت دایره شکل دیده بشوند . وجود کچلایت به شکل مستطیل یا مربع ( ناشی از انعکاس سافت باکس ها ودیفیوزر های دیگر ) یک نکته غیر حرفه ای در نورپردازی عکاسی پرتره به شمار می آید و بنابراین اگر می خواهید در یک رقابت عکس خود را مورد قضاوت دیگران قرار بدهید حتما توجه داشتنه باشید که کچلایت باید به شکل مدور دیده بشود .

در رابطه با تعداد کچلایت هایی که در چشم دیده می شوند دقت نمایید . نور های کمکی و یا رفلکتور ها نیز ممکن است در چشم دیده بشوند . تنها بازتاب نور اصلی باید در چشم سوژه دیده شود و وجود هرگونه منبع نور اضافه ، خطا محسوب می شود .

در بهترین حالت ، کچلایت باید در موقعیت ساعت 11 در درون چشم سوژه قرار بگیرد . در نظر گرفتن این مطلب در تنظیم ارتفاع نور اصلی به شما کمک می کند پس بنابراین برای اعمال یک نورپردازی دقیق و حرفه ای وضعیت انعکاس کچلایت در موقعیت ساعت 11 در درون چشم سوژه را به خاطر بسپارید .

دو نکته حرفه ای در نورپردازی را بهخاطر داشته باشید : 1 – سایه ها بیانگر و تعیین کننده الگوی نورپردازی هستند 2 – کچلایت بیانگر و تعیین کننده ارتفاع تابش نور می باشد . بنابراین سایه و کچلایت به همراه هم الگو و ارتفاع تابش منبع نور اصلی را تعیین می کنند .

عینک :

انعکاس و بازتاب تابش نور اصلی در عینک سوژه مورد عکاسی ، ارزش کلی یک عکس پرتره رامی تواند کاملا از بین ببرد . اگر سوژه شما به طور معمول عینک بر چشم نمی زند ، بنابراین لزومی برای عکس گرفتن با عینک از او وجود نخواهد داشت ولی اگر عینک زدن از مشخصه های اصلی سوژه شما به شمار می آید پس مجبور خواهید شد که از سوژه به همراه عینک عکاسی کنید. انعکاس شدید نور فلاش در درون شیشه عینک ؛ باعث از بین رفتن ارزش عکس می شود .

از آنجایی که منابع نور اصلی همیشه بالاتر از سر سوژه قرار میگیرند بنابراین برای عدم انعکاس آنها در درون قاب عینک دسته عینک را کمی از پشت گوش بالاتر ببرید تا سر عینک به سمت پایین بیاید .در این شرایط به طور طبیعی دیگر بازتاب نور در عینک وجود نخواهد داشت .

اگر بالا بردن دسته عینک باعث حذف بازتاب نور نشد ، بنابراین لازم است تا ارتفاع نور ها را افزایش دهید . و در صورتی که افزایش ارتفاع نور ها چاره ساز نبود ، آخرین راه پیشروی شما ، بیرون آوردن شیشه عینک و استفاده از فریم خالی عینک می باشد . 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()