نوشته شده توسط : ایده ال

معرفی و بررسی ویژگی های لنز سیگما Sigma 28-70mm F2.8 DG DN

معرفی و بررسی ویژگی های لنز سیگما Sigma 28-70mm F2.8 DG DN

لنز سیگما Sigma 28-70mm F2.8 DG DN یکی از جدید ترین محصولات این کمپانی برای مانت های L , E طراحی شده است و بنا بر اعلام سیگما طراحی این لنز مبتنی بر ساختار لنز 24-70mm F2.8 Art بوده و کارشناسان سیگما بر این باورند که کیفیت تصاویر این لنزها کاملا قابل مقایسه با یکدیگر می باشند .

در حال حاضر ؛ لنز جدید سیگما Sigma 28-70mm F2.8 DG DN با طول بدنه 102 میلیمتر و وزن 470 گرم ؛  باید کوچکترین و سبکترین لنز در کلاس خود به شمار بیاوریم .

در درون بدنه این لنز از 16 المنت شامل دو المنت FLD ، 2 SLD و 3 عدسی نیمه محدب استفاده شده است . هر یک از عدسی های مهم موجود در این لنز به صورت چند لایه با کوتینگ های نانو پوشیده شده اند و از این روی حالت های روح و فلیر در این لنز تا حد بسیار زیادی کاهش داده شده اند .

همچنین بنا بر اعلام نمایندگی لنز سیگما ؛ حداقل فاصله فوکوس دهی 19 سانتیمتر و بزرگترین بزرگنمایی 0.3X با این لنز قابل دستیابی می باشد . گروه فوکوس دهی این لنز با یک موتور چند مرحله ای به حرکت در آورده می شوند .

لنز سیگما 28-70 دارای بدنه مهر و موم شده در برابر نفوذ رطوبت بوده و عدسی اصلی آن از قابلیت دفع چربی و رطوبت  برخوردار است .

این لنز از اوایل سال جدید با قیمت 899 دلار در بازار های جهانی عرضه می گردد .

لنز سیگما - تعمیر لنز سیگما - نمایندگی لنز سیگما

کوچکتر ؛ ارزانتر و سبکتر از 24-70mm F2/8 Art

لنز جدید سیگما Sigma 28-70mm F2.8 DG DN با وزن 470 گرم و طول بدنه 102 میلیمتر ارایه شده است و در مقایسه با مدل 24-70mm F2/8 Art از کاهش طول و حجم قابل ملاحظه ای برخوردار می باشد . با توجه به اضافه شدن 4 میلیمتر در زاویه دید واید این لنز کوچکتر نمودن طول و حجم بدنه یکی از کارهای بسیار سختی بوده است که طراحان کمپانی سیگما موفق به انجام آن شده اند .

در نتیجه این لنز همچنان از طراحی و ساختار بدنه مستحکمی برخوردار بوده و حالت تعادل نسبتا مطلوبی را بر روی سیستم های میرورلس ارایه می دهد .

لنز سیگما - تعمیر لنز سیگما - نمایندگی لنز سیگما

طراحی اپتیکال پیچیده

اگر چه این محصول به لحاظ ارایه فواصل کانونی یک لنز کاملا متفاوت به شمار آورده می شود اما به هر روی طراحی اپتیکال آن بر گرفته از مدل بسیار گران قیمت تر در سری Art سیگما می باشد .

در ساختار اپتیکال از 16 المنت در 12 گروه استفاده شده است و از جمله این المنت ها به 2 المنت FLD ، 2 المنت SLD ، باید اشاره نمود . با توجه به ترکیب المنت های به کار رفته در این لنز ؛ حالت های اعوجاج کروماتیک محوری و Coma در این لنز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده شده اند .

علاوه بر استفاده از عدسی های با کیفیت در طراحی و ساختار این لنز ؛ به کارگیری کوتینگ های  Super Multi-Layer و Nano Porous در آن نیز موجب شده است  تا حالت های روح و فلیر نیز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده شده اند .

لنز سیگما - تعمیر لنز سیگما - نمایندگی لنز سیگما

حداقل فاصله فوکوس دهی

در فواصل کانونی مختلف حداقل فاصله فوکوس دهی این لنز متفاوت است و از 19cm در فاصله کانونی 28mm تا حداقل فاصله 38cm در حالت زوم 70mm را با استفاده از این لنز می توان به دست آورد .

لنز سیگما - تعمیر لنز سیگما - نمایندگی لنز سیگما

حالت مهر و موم بدنه

یکی از ویژگی هایی که موجب ضعف نسبی 28-70mm F2.8 DG DN در برابر مدل های گران قسمت تر سری Art می شود ؛ وضعیت مهر و موم بدنه آن است . بنا بر اعلام کمپانی سیگما از یک واشر لاستیکی در اطراف مانت لنز برای ایجاد حالت مهر و موم بدنه استفاده شده است . این ویژگی به جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و غبار به درون بدنه دوربین کمک می کند اما نحوه مقاومت آن در برابر ورود این عوامل به داخل بدنه لنز ؛ چندان مشخص نمی باشد . همچنین بر اساس مشخصات بیان شده از سوی سیگما ؛ عدسی اصلی این لنز دارای کوتینگ های مخصوص برا دفع چربی و رطوبت می باشد .

لنز سیگما - تعمیر لنز سیگما - نمایندگی لنز سیگما

دیافراگم و دهانه نصب فیلتر

برای لنز سیگما 28-70mm F2.8 DG DN از یک قطر دهانه 67mm برای نصب فیلتر استفاده می شود و دیافراگم 9 تیغه ای مدور نیز برای به دست آوردن بودگه های کاملا دایره ای شکل از جمله امکانات و ویژگی های جذاب این لنز بر شمرده شده است . بوکه های به دست آمده با این لنز عموما جذاب و زیبا هستند ؛ اما در هر صورت برخی از حالت های وینیت شدن در لبه های بیرونی بوکه ها در فواصل کانونی بلند تر دیده می شوند .

لنز سیگما - تعمیر لنز سیگما - نمایندگی لنز سیگما

فوکوس خودکار و دستی

به جز حلقه های زوم و فوکوس دستی با طراحی مخصوص سیگما ، تنها یک سوئیچ AF/MF بر روی بدنه این لنز دیده می شود.فوکوس خودکار این لنز کاملا سریع و بدون صدا است و این حالت به لطف استفاده از تنها یک المنت سبک فوکوس دهی در ساختار لنز به دست آمده است . موتور فوکوس مرحله ای از سرعت قابل قبولی برخوردار بوده و مکث فوکوس در این لنز به خوبی کنترل شده است .

 

بیشتر بخوانید ========>>> تعمیر لنز سیگما

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()