نوشته شده توسط : ایده ال

معرفی و بررسی ویژگی های دوربین کانن Canon EOS C70

 

درتاریخ  24 سپتامبر 2020، کمپانی  Canon تولید و عرضه دوربین جدید فیلمبرداری حرفه ای  EOS C70، را به عنوان جدیدترین  محصول افزوده شده به سیستم دوربین های Cinema EOS خبر داد. این دوربین جدید با استفاده از پایه لنز RF Canon، به نوعی به یک طراحی جمع و جور و سبکی دست یافته است و از قابلیت فیلمبرداری  با نرخ فریم ریت بالا در  4K/120P پشتیبانی نموده و امکان دستیابی به یک بیان بصری غنی را ممکن می‌سازد.

نمایندگی دوربین کانن

وارد عصر جدیدی از فیلمسازی شوید

 دوربین کانن EOS C70  اولین دوربین در سیستم  Cinema EOS  است که به پایه لنز های مانت  RF مجهز شده است و با استفاده از این امکان ؛ این دوربین را با هر یک از لنزهای RF از سیستم EOS R Canon سازگار می کند. هنگامی که این دوربین به همراه یک آداپتور Mount EF-EOS R 0.71x (فروش جداگانه) مورد استفاده قرار می گیرد مجموعه گسترده لنزهای EF سری 2 کانن را نیز  پشتیبانی می کند و امکانات بی‌شماری را برای فیلم‌برداری خلاقانه در اختیار کاربران قرار می دهد .

 

نوید عملکرد مشابه EOS C300 در بدنه بسیار کوچکتر

EOS C70 با داشتن سنسور 4K Super 35mm CMOS DGO (خروجی افزایش دوگانه)، می‌تواند ویدیوهای 4K با کیفیت بالا در رنگ‌های 4:2:2 (10 بیت) ضبط کند که درجه‌بندی غنی را حتی در محیط‌هایی با کنتراست بسیار بالا ارائه می‌کند. که محدوده دینامیکی بالایی را می طلبد. علاوه بر این، این دوربین به پلت فرم پردازش تصویر DIGIC DV7 مجهز شده است که قادر به پردازش با سرعت بالا است و کاربران را قادر می‌سازد تا فیلم‌هایی با نرخ فریم بالا 4K/120P روی کارت‌های SD استاندارد UHS-II ضبط کنند.

نمایندگی دوربین کانن

سنسور DGO از نوع Super 35

سنسور سوپر 35 میلی‌متری DGO کانن که به همراه دوربین های  EOS C300 Mark III معرفی شد، قلب تصویربرداری  در EOS C70 جدید است و نوید عملکرد مشابه برادر بزرگ‌ترش را در بدنه ای بسیار کوچک‌تر می‌دهد. با استفاده از این دوربین می توان تصاویری با دامنه دینامیکی بالا تا 16+ استاپ را  با نویز بسیار کم می توان به دست آورد  و امکانات خلاقانه بسیار زیادی را در زمان پس پردازش تصویر در اختیار داشت .

نمایندگی دوربین کانن

امکانات نامحدود

 دوربین کانن  EOS C70حتی با وجود برخورداری از  یک بدنه جمع و جور، دارای دو ترمینال مینی XLR، ترمینال های میکروفون و هدفون 3.5 میلی متری، پورت ورودی/خروجی BNC TimeCode و ترمینال HDMI با اندازه کامل است که از خروجی تصویر 4K 10-bit پشتیبانی می کند.

نمایندگی دوربین کانن

دو اسلات کارت SD

 دوربین کانن  EOS C70 مجهز به دو درگاه قرارگیری  کارت SD است و از انواع حالت های ضبط مانند ضبط همزمان، ضبط رله و ضبط 4K/2K پشتیبانی می کند. این دوربین همچنین دارای بسیاری از ویژگی‌های حرفه‌ای است که مشابه آنها را در بسیار از دوربین های موجود در سری  Cinema EOS  مشاهده نموده ایم .

نمایندگی دوربین کانن

کنترل لمسی و تصویر برداری به صورت عمودی

 دوربین کانن EOS C70 با استفاده از یک رابط کنترل لمسی مستقیم  که به تازگی  طراحی شده است ، این قابلیت را دارد که کنترل‌های دوربین موجود بر روی صفحه نمایش را در جهت عمودی نیز بچرخاند و این ویژگی است که نیاز های  کاربران برای نجام فیلمبرداری به صورت عمودی جهت ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی برای دستگاه‌های تلفن همراه را برآورده می‌کند. درحالت عمودی نیز امکان اتصال با سه پایه نیز تعبیه شده است که امکان نصب آسان دوربین را در جهت عمودی فراهم می کند.

علاوه بر این، این دوربین از فناوری Dual Pixel CMOS AF اختصاصی Canon نیز بهره می‌برد که با افزودن سیستم ردیابی و تشخیص هوشمند سوژه، عملکرد حتی بهتری را ارائه می‌دهد. این الگوریتم پیشرفته که تحت فناوری یادگیری عمیق توسعه یافته است، در ارتباط با فوکوس خودکار تشخیص چهره کار می کند و ردیابی فوکوس را حتی زمانی که سوژه از دوربین به دور نگاه می کند، بهبود می بخشد. این سیستم در ترکیب با صفحه نمایش لمسی بسیار واکنش گرا بوده ، و با استفاده از تمامی این امکانات فوکوس تصویر اکنون سریعتر و دقیقتر می باشد .

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین کانن در ایران

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

معرفی لنز سونی FE 90mm F2.8 Macro G OSS

لنز سونی FE 90mm F2.8 Macro G OSS را اولین لنز ماکرو- تله فتو متوسط مانت E است که دارای استابیلایزر Optical SteadyShot (OSS) بوده و به کاربران اجازه می دهد تا تصاویری کاملا شارپ با نسبت بزرگنمایی 1:1 را حتی در شرایط عکاسی با دوربین روی دست به وجود آورند.

مکانیسم اتوفوکوس این لنز از نوع Direct Drive SSM (DDSSM) می باشد که فوکوس کاملا نرم و روان را در طول زمانهای عکاسی فراهم می آورد . دو گروه فوکوس دهی در این لنز ؛ به صورت کاملا مستقل از هم عمل نموده و فوکوس نقطه ای کاملا دقیق در زمان عکاسی ماکرو را به وجود می آورند.

این لنز ماکرو در تمامی فواصل کانونی دارای طول بدنه ای یکسان است و دکمه نگهدارنده فوکوس و حلقه فوکوس کاملا نرم و روان آن عملکرد های مناسبی را در طول زمان عکاسی به وجود می آورند. بدنه این لنز در برابر شرایط اقلیمی و گرد و غبار ؛ مقاوم می باشد.

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

ویژگی های اصلی لنز سونی FE 90mm F2.8 Macro G OSS

نوع لنز : لنز پرایم

فاصله کانونی لنز : 90 mm

استابیلایزر تصویر : دارد

نوع مانت لنز : Sony FE

بازترین حالت دیافراگم :‌ F2.8

بسته ترین حالت دیافراگم : F22

حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.28 m

بیشترین مقدار بزرگنمایی تصویر : 0.92×

وزن بدنه لنز : 602 g

طول بدنه لنز : 131 mm

 

لنز E-mount ماکرو تله فوتو متوسط ​​90 میلی‌متری فول فریم دارای تثبیت‌کننده تصویر برای تصاویر واضح و شفاف با بزرگنمایی 1:1 است. اپتیک‌ها و پوشش‌های پیشرفته با دیافراگم دایره‌ای 9 تیغه، بوکه های فوق‌العاده صافی را ارائه می‌کنند که لنزهای سری G در به دست آوردن آن مشهور هستند.

با مکانیزم فوکوس شناور رندر شارپ در نقطه مرکزی فوکوس به دست می آید و این حالتی است که خواه سوژه دور باشد یا بسیار نزدیک ، موجب می شود تا حالت های تخریب و اعوجاج تصویر در همه فواصل فوکوس به طور یکسان کنترل شود. سایر فناوری‌های پیشرفته، مانند پوشش نانو AR و شیشه Super ED (پراکندگی فوق‌العاده کم)، عملکرد کلی را به استاندارد بسیار بالایی ارتقا می‌دهند.

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

پوشش نانو AR

با استفاده از فناوری Nano AR Coating اصلی سونی، انعکاس‌هایی را که می‌توانند باعث ایجاد حالتهای روح و شعله در درون تصویر می شوند را کنترل خواهید نمود. این ساختار نانو حتی بیشتر از لنزهایی با پوشش هایی که از ساختار نانو نامنظم استفاده ، دقیقاً امکان انتقال دقیق نور را فراهم می کند و به ایجاد تصاویر با کیفیت بالا کمک می کند. ویژگی سرکوب بازتاب Nano AR Coating نسبت به پوشش‌های ضد انعکاس معمولی برتری دارد و بهبود قابل توجهی در وضوح، کنتراست و کیفیت کلی تصویر ارائه می‌کند.

 

دیافراگم دایره ای

دیافراگم کاملا مدور موجود در این لنز دستیابی به بوکه های نرم و منظم در پس زمینه های خارج از فوکوس را امکان پذیر  می نمایند. در مقایسه با تیغه‌های دیافراگم معمولی که دارای ضلع‌های مسطح هستند و نقاط نوری غیرجذابی به شکل چند ضلعی ایجاد می‌کنند، لنزهای سونی α با طراحی منحصربه‌فردی که دیافراگم را تقریباً کاملاً دایره‌ای نگه می‌دارد، بر این مشکل غلبه می‌کنند، و با استفاده از آنها ،  از یک حالت کاملا باز تا زمانی که دیافراگم با 2 استاپ بسته می‌شود می توان فوکوس نرم تر و طبیعی تری را به دست آورد.

 

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

فوکوس داخلی

فقط گروه های میانی سیستم اپتیکال لنز برای دستیابی به فوکوس حرکت می کنند، بنابراین طول کلی لنز تغییر نمی کند. از دیگر مزایای مهم فوکوس خودکار سریع و حداقل فاصله فوکوس کوتاه این لنز است. همچنین، فیلتر در جلوی لنز نمی چرخد، که اگر از فیلتر پلاریزه استفاده می کنید، عملکردهای کاملا راحتی را در دسترس خواهید داشت .

 

دکمه نگه داشتن فوکوس

هنگامی که فوکوس را در جایی که می خواهید تنظیم کردید، با فشار دادن این دکمه موجود روی بدنه لنز، فوکوس را در فاصله تنظیم شده قفل کنید. عملکرد پیش نمایش را نیز می توان از طریق تنظیمات سفارشی دوربین به این دکمه اختصاص داد.

 

محدود کننده محدوده فوکوس

این عملکرد به شما امکان می دهد تا محدوده فوکوس لنز خود را تنظیم کنیدو این کار در زمان شما در حین عملکردهای AF صرفه جویی بسیار زیادی را به وجود می آورد زیرا لنز در کل محدوده فوکوس  به جستجو نمی پردازد. در لنزهای ماکرو، این محدودیت می تواند در فاصله نزدیک یا دور  باشد.

 

حلقه فوکوس کشویی

حلقه فوکوس برای انتخاب فوکوس دستی یا خودکار به جلو و عقب حرکت میکند که همراه با دکمه نگه‌داشتن فوکوس، فوکوس داخلی و محدودکننده فوکوس کنترل بهینه را برای عکاسی ماکرو فراهم می‌کند و عکاسی از حشرات و سایر سوژه‌هایی را که نمی‌توان از فاصله بسیار نزدیک از آنها عکس گرفت را آسان‌تر می‌کند. . تنفس حداقل فوکوس و عملکرد بی صدا نیز برای فیلمبرداری مفید است.

تعمیر دوربین سونی در تعمیرگاه مرکزی دوربین

لرزشگیر اپتیکال مبتنی بر لنز

سنسورهای ژیروسکوپی تعبیه شده در لنز حتی کوچکترین حرکت را تشخیص می دهند و تثبیت کننده داخلی لنز دقیقاً جابجا می شود تا با هرگونه تاری تصویری که ممکن است رخ دهد مقابله کند. استفاده از موتورهای خطی دقیق و بی صدا و فناوری به ارث رسیده از دوربین های فیلمبرداری حرفه ای رده بالای سونی منجر به تثبیت تصویر فوق العاده بی صدا و موثر می شود که در طول زمانهای عکاسی و فیلمبرداری ؛ در به دست آوردن تصاویر کاملا با کیفیت مفید و موثرمی باشند.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی اصلی تعمیر دوربین سونی در ایران

۵

از ۵



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

روش اعمال کچلایت در عکاسی پرتره برای افرادی که عینک به چشم دارند

روش اعمال کچلایت در عکاسی پرتره برای افرادی که عینک به چشم دارند

در حالت ایده آل ، کچلایت ها دارای شکل مدور هستند زیرا منابع نور در طبیعت ( ماه ؛ خورشید ) مدور و دایره ای شکل هستند و از این روی بهتر آن است که کچلایت ها در درون چشم سوژه به صورت دایره شکل دیده بشوند . وجود کچلایت به شکل مستطیل یا مربع ( ناشی از انعکاس سافت باکس ها ودیفیوزر های دیگر ) یک نکته غیر حرفه ای در نورپردازی عکاسی پرتره به شمار می آید و بنابراین اگر می خواهید در یک رقابت عکس خود را مورد قضاوت دیگران قرار بدهید حتما توجه داشتنه باشید که کچلایت باید به شکل مدور دیده بشود .

در رابطه با تعداد کچلایت هایی که در چشم دیده می شوند دقت نمایید . نور های کمکی و یا رفلکتور ها نیز ممکن است در چشم دیده بشوند . تنها بازتاب نور اصلی باید در چشم سوژه دیده شود و وجود هرگونه منبع نور اضافه ، خطا محسوب می شود .

در بهترین حالت ، کچلایت باید در موقعیت ساعت 11 در درون چشم سوژه قرار بگیرد . در نظر گرفتن این مطلب در تنظیم ارتفاع نور اصلی به شما کمک می کند پس بنابراین برای اعمال یک نورپردازی دقیق و حرفه ای وضعیت انعکاس کچلایت در موقعیت ساعت 11 در درون چشم سوژه را به خاطر بسپارید .

دو نکته حرفه ای در نورپردازی را بهخاطر داشته باشید : 1 – سایه ها بیانگر و تعیین کننده الگوی نورپردازی هستند 2 – کچلایت بیانگر و تعیین کننده ارتفاع تابش نور می باشد . بنابراین سایه و کچلایت به همراه هم الگو و ارتفاع تابش منبع نور اصلی را تعیین می کنند .

عینک :

انعکاس و بازتاب تابش نور اصلی در عینک سوژه مورد عکاسی ، ارزش کلی یک عکس پرتره رامی تواند کاملا از بین ببرد . اگر سوژه شما به طور معمول عینک بر چشم نمی زند ، بنابراین لزومی برای عکس گرفتن با عینک از او وجود نخواهد داشت ولی اگر عینک زدن از مشخصه های اصلی سوژه شما به شمار می آید پس مجبور خواهید شد که از سوژه به همراه عینک عکاسی کنید. انعکاس شدید نور فلاش در درون شیشه عینک ؛ باعث از بین رفتن ارزش عکس می شود .

از آنجایی که منابع نور اصلی همیشه بالاتر از سر سوژه قرار میگیرند بنابراین برای عدم انعکاس آنها در درون قاب عینک دسته عینک را کمی از پشت گوش بالاتر ببرید تا سر عینک به سمت پایین بیاید .در این شرایط به طور طبیعی دیگر بازتاب نور در عینک وجود نخواهد داشت .

اگر بالا بردن دسته عینک باعث حذف بازتاب نور نشد ، بنابراین لازم است تا ارتفاع نور ها را افزایش دهید . و در صورتی که افزایش ارتفاع نور ها چاره ساز نبود ، آخرین راه پیشروی شما ، بیرون آوردن شیشه عینک و استفاده از فریم خالی عینک می باشد . 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

بررسی عملکرد مود نوردهی P ( Program ) در دوربین های کانن

 

در دوربین کانن حالت های مختلف عکاسی به وسیله علایمی خاص در قسمت دایل کنترلگر حالتهای عکاسی مشخص می شوند  باید به این نکته توجه داشته باشیم که مود های مختلف عکاسی در دوربین از ویژگی های مخصوص به خود برخوردارند و درهر یک از آنها در موقعیت هایی خاص استفاده می شوند.

حالت های نورسنجی خودکار نیز در بسیاری از موارد دارای کاربردهای مفیدی هستند  و از این روی باید استفاده شوند .اما همانگونه که می دانیم این تنظیمات قابل تغییر نبوده و گاهی لازم است تا از مود های دستی برای اعمال کنترل های بیشتر استفاده شود

نوردهی در مود برنامه با دوربین کانن

حالت نوردهی در مود P یکی از حالتهای نوردهی به دوربین کانن در شرایط خودکار می باشد .اما تفاوت این حالت از نوردهی با سایر شیوه های نوردهی خودکار در آن است که بسیاری از تنظیمات دیگر در اختیار عکاس قرار دارند .

این مود یک گزینه ایده آل برای آگاهی از نحوه به کارگیری تنظیمات مختلف دوربین کانن بدون نگرانی در رابطه با حالت های نوردهی مناسب است در این مود ؛ نوردهی در دوربین به صورت کاملا مطمئن انجام می شود.

چه زمان از مود P باید استفاده نمود ؟

در ابتدا باید به بررسی این موضوع بپردازیم که استفاده از مود P در چه زمان هایی مفید می باشد در زمان عکاسی از صحنه های دارای نور بسیار زیاد صحنه های دارای نواحی تاریک و سایه های بسیار زیاد هستند در موارد فوق ؛ نورسنج دوربین دچار اشتباه شده و عکس هایی بسیار پرنور و یا عکس هایی بسیار کم نور به وجود می آیند .

در صورت استفاده از مود P و قرار دادن نورسنج در حالت SPOT metering با انجام نورسنجی از بخش های کوچکی از صحنه به جای کل صحنه ‌‌‌؛می توان حالت نوردهی مناسب را به دست آورد .

در هر یک حالت های نوردهی خودکار در دوربین های کانن ؛کنترل حالت های نورسنجی قابل انجام نمی باشد.در شرایط نیاز به تغییر در ناحیه فوکوس دوربین بدون تغییر در وضعیت نوردهی ؛استفاده از مود P مفید خواهد بود .

در حالت نوردهی با روش  P تنظیمات سرعت شاتر وعدد دیافراگم به صورت خودکار برای شما تنظیم می شوند .

تنظیم دقیق مود P

در زمان استفاده از مود P دوربین های DSLR در یک حالت خاص تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر دوربین قابل انجام می باشد .در زمان ترکیب بندی یک عکس و تا نیمه فشار دادن دکمه شاتر شما قادر خواهید بود تا سرعت شاتر و عدد دیافراگم را بر روی صفحه ال سی دی دوربین مشاهده نمایید .در صورت پایین بودن سرعت شاتر ؛ با چرخاندن دایل اصلی دوربین می توانید سرعت شاتر را تغییر دهید .این حالت را تغییر در مود P می نامند .زمانی که در مود P عدد سرعت شاتر را تغییر می دهید ؛عدد تنظیم دیافراگم نیز متناسب با سرعت شاتر انتخاب شده ؛تغییر می کند تا حالت نوردهی به صورت متناسب حفظ شود .

در صورت چرخاندن دایل اصلی دوربین در جهت معکوس حالت قبل ؛تنظیم دیافراگم لنز تغییر یافته و ازاین روی سرعت شاتر متناسب با آن تنظیم می شود.شاید به این نکته اشاره شود که در مود های اولویت شاتر و اولویت دیافراگم نیز همین اتفاق می افتد این نکته کاملا صحیح می تواند باشد اماتفاوت موجود در این حالت آن است که در زمان استفاده از مود P تغییر در تنظیمات هر یک از عامل های سرعت شاتر یا عدد دیافراگم موجب بر هم خوردن وضعیت نوردهی به دوربین نخواهد شد .

مود اولویت ایزو

مود P در دوربین های عکاسی به مود اولویت ایزو نیز معروف می باشد زیرا در زمان استفاده از این حالت ، از میان سه ضلع مثلث نوردهی در عکاسی ، کنترل و تنظیم ایزو در اختیار عکاس می باشد.

ISO تنظیم حساسیت سنسور دوربین در برابر نوز است و با هر عدد افزایش دادن حساسیت ایزو  ، حساسیت سطح سنسور نسبت به نور موجود در محیط دو برابر افزایش پیدا می کند . تنظیم استاپ ها یا گام های نوردهی در عکاسی به وسیله افزایش یا کاهش حساسیت ایزو ، قابل انجام می باشد.

زمانی که عکاس با استفاده از مود P تنظیم حساسیت دوربین را انجام می دهد ، بر اساس این تنظیم ، دوربین به صورت خودکار تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم لنز را بر عهده می گیرد و بهترین حالت نوردهی را به دست می آورد.

در صورتی که در زمان کار کردن با دوربین هیچ ایده ای در رابطه با حالت های نوردهی به آن ندارید ، تنظیم ایزو ( حساسیت سطح سنسور ) به شما اجازه می دهد تا با توجه به نوع و مقدار نور موجود در محیط ، بهترین تنظیمات را برای سایر فاکتور های نوردهی به دست بیاورید.

خلاقیت بیشتر

در زمان استفاده از مود نوردهی P به جز ایزو ، بسیاری از گزینه های موجود در منو تنظیمات سریع دوربین نیز در اختیار شما قرار دارند و با تنظیم هر یک از آنها ، حالت های خلاقانه ای را در تصویر خود می توانید به وجود آورید. تنظیمات سبک تصویر ، تنظیمات وایت بالانس ، تنظیمات کیفیت عکس و تنظیمات دقیق حالتهای جبران نوردهی ، همگی از در مود P قابل دستیابی می باشند و هر یک از حالت های مد نظر کاربر را در آنها می توان اعمال نمود.

در واقع مود P در دوربین های عکاسی به گونه ای عمل می کند که کاربر بدون نگرانی از تنظیمات نوردهی قادر باشد تا تمامی حالتهای خلاقانه مورد نظر خود را به درون کادر تصویر وارد نماید .

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین کانن و نمایندگی خدمات پس از فروش Canon در ایران



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

معرفی لنز سونی Sony FE 24mm F2.8 G

 

لنز سونی Sony FE 24mm F2.8 G یک لنز پرایم کوچک و کم حجم است که به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های میرورلی فول فریم سونی طراحی شده است. در درون بدنه این لنز از 8 المنت در 7 گروه استفاده شده است که در برگیرنده هر دو گروه از المنت های نیمه کروی و ED می باشند.

تعمیر دوربین سونی - نمایندگی دوربین سونی

گروه فوکوس دهی این لنز به وسیله دو موتور خطی هدایت می شوند. حداقل فاصله فوکوس دهی لنز 0.18m و حداکثر مقدار بزرگنمایی آن 0.19x می باشد. برای این لنز از یک مانت دهانه فلزی استفاده شده است و حلقه دیافراگم آن دارای حالت click/de-click می باشد. بنابر اعلام کمپانی سونی ، این لنز با تنها وزن 162 گرم دارای حالت مهر و موم بدنه در برابر شرایط اقلیمی است.

تعمیر دوربین سونی - تعمیر لنز سونی

ویژگی های اصلی لنز سونی Sony FE 24mm F2.8 G

نوع لنز : لنز پرایم

فاصله کانونی لنز : 24 mm

استابیلایزر تصویر : ندارد

نوع مانت لنز : Sony FE

بازترین حالت دیافراگم : F2.8

بسته ترین حالت دیافراگم : F22

حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.18 m

بیشترین مقدار بزرگنمایی لنز : 0.19×

وزن بدنه لنز :‌ 162 g

طول بدنه لنز : 45 mm

تعمیر دوربین سونی - تعمیر لنز سونی

نکات اصلی مرتبط با این لنز :

لنز پرایم پر سرعت کوچک . کم حجم با کیفیت و عملکرد فوق العاده

برخورداری از دیافراگم F2.8 برای کنترل عمق میدان و عکاسی در شرایط کم نور

برخورداری از سه عدسی نیم کروی برای کنترل حالت های اعوجاج گوشه های تصویر

استفاده از آلیاژ آلومینیوم برای افزایش دوام بدنه

قابل استفاده به همراه هر دو گروه از دوربین های فول فریم و APS-C

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین سونی

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

به روز رسانی جدید فریمور برای دوربین های نیکون منتشر شد

به روز رسانی جدید فریمور برای دوربین های نیکون منتشر شد

 

کمپانی نیکون یک به روز رسانی جدید برای فریمور دوربین های میرورلس سری Z خود منتشر نموده است. بر این اساس دوربین های نیکون Nikon Z6 و Z7 به روز رسانی نسخه 3.40 و دوربین های نیکون Z5 و Z50 به ترتیب به نسخه های 1.20 و 2.20 ارتقا داده می شوند.

با به کار گیری هر یک از این به روز رسانی ها قابلیت های اتوفوکوس دوربین های مورد اشاره ارتقا می یابند اما بنا بر اعلام کمپانی نیکون این به روز رسانی برای دوربین های Z5 و Z50 در مقایسه با دوربین های Z6 و Z7 چندان ضروری به نظر نمی رسد . در بیانیه نیکون اعلام شده است که در دوربین های Z5 و Z50 مودهای اتوفوکوس تشخیص چشم و تشخیص چهره در زمان استفاده از فلاش ، بهبود یافته اند.

نیکون -تعمیر دوربین نیکون - تعمیر لنز نیکون

در دوربین های نیکون Z6,Z7 علاوه بر بهبود حالت اتوفوکوس در زمان کار با فلاش ، بهبود عملکرد تشخیص چشم سوژه در زمان های استفاده از گزینه ‘Auto-area AF’ و ‘Wide-area AF(L)’ را نیز شاهد می باشند. در این دوربین ها بهبود وضعیت نمایش نقطه فوکوس در ویزور در هر یک از حالت های تشخیص چشم و تعقیب سوژه را نیز شاهده هستیم .

نیکون -تعمیر دوربین نیکون - تعمیر لنز نیکون

همچنین به روز رسانی به نسخه 3.40 در دوربین های نیکون Z6 , Z7 احتمال بروز فلیکر در زمان تصویر برداری N-Log و Raw footage برای خروجی ویدیو به رکوردر حارجی یا HDMI را تا حد زیادی کاهش می دهد .

برخی از ایراد های برطرف شده در این دوربین ها عبارتند از :

اشکال متوقف شدن فیلمبرداری در زمان استفاده از گزینه Auto در تنظیمات Set Picture Control

اشکال افزایش مقدار حساسیت ISO در زمان تنظیم گزینه Maximum sensitivity در منو MOVIE SHOOTING MENU

بنا بر اعلام کمپانی نیکون در تمامی به روز رسانی های ارایه شده ، پشتیبانی از مانت آداپتور FTZ II و لنز NIKKOR Z 24-120mm f/4 S نیز افزوده شده است .

 

سازمان خدماتی ایده آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین ، نمایندگی خدمات پس از فروش برند نیکون ،‌ تمامی به روز رسانی های دوربین نیکون را به صورت رایگان انجام می دهد .

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

مقایسه دوربین های سونی Sony a7 III و Sony a7 IV

مقایسه دوربین های سونی Sony a7 III و Sony a7 IV

جدید ترین محصول کمپانی سونی یعنی دوربین a7 IV به عنوان یک دوربین فول فریم میرورلس در مرکز خط تولید این کمپانی قرار گرفته است . در این دوربین مجموعه ای گسترده از به روز رسانی ها به وجود آورده شده اند اما قیمت آن نیز به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است . با توجه به اینکه دوربین سونی Sony a7 III یک دوربین کاملا خوب به شمار می آمد ، ما در اینجا به دنبال بررسی این موضوع هستیم که آیا ضرورتی برای خرید یک دوربین Sony A7 IV وجود دارد ؟

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

مقایسه ویژگی ها

از لحاظ تئوری بزرگترین تفاوت موجود میان این دو دوربین در رزولوشن سنسور آنها می باشد زیرا دوربین a7 IV در یک جهش فوق العاده رزولوشن 33MP را در مقابل سنسور 24 مگاپیکسلی a7 III ارایه می دهد .

در نگاه اول شاید این یک تفاوت ناچیز به نظر برسد اما در عمل سنسور دوربین جدید رزولوشن بالاتری را برای کراپ کردن به وجود می آورد و تغییر پردازشگر آن از سیستم قدیمی Bionz X به سیستم جدید تر Bionz XR تفاوت های بسیار محسوسی را در طول زمان های عکاسی و فیلمبرداری ایجاد می کند.

هر دو این دوربین ها قادر به عکاسی تا 10 فریم بر ثانیه هستند اما دوربین سونی a7 IV قادر به ثبت فایل های RAW با سرعت خوانش 12-bit می باشد. دوربین سونی a7 III قادر به ثبت فایل های RAW غیر فشرده با سرعت نسبتا بالاتری است اما در هر صورت در زمانی که شما به این سرعت نیازی نداشته باشید a7 IV سطح فشرده سازی کمتری را بر فایل های RAW اعمال نموده و خطر از دست رفتن جزئیات در لبه های پر کنتراست تصاویر را از بین می برد.

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

اتوفوکوس

یکی از بزرگترین تفاوت های موجود در میان این دو دوربین ، در سیستم اتوفوکوس آنها نهفته می باشد. برای دوربین سونی a7 III از نسخه قدیمی تر سیستم فوکوس سونی استفاده شده است . این دوربین قادر به تشخیص و تعقیب چشم سوژه است و برای اینکار از یک مود جدا از کلیت سیستم اتوفوکوس دوربین استفاده می کند. در رابطه با سایر سوژه ها Sony a7 III متکی بر سیستم تعقیب سوژه بسیار قدیمی تری است که چندان قابل اطینان نیست .

از زمانی که سونی سیستم تعقیب سوژه جدید خود را به وجود آورده است ، برای تشخیص نقطه فوکوس و تعقیب آن از الگوهای تشخیص رنگ و کنتراست ، تشخیص روشنایی ،‌تشخیص چشم و چهره و تشخیص اطلاعات فاصله دوربین نسبت به سوژه برای انجام یک تعقیب نسبتا قابل قبول استفاده میشود. این سیستم جدید دارای الگوریتم های کاملا پیشرفته ای است و قابلیت یادگیری سیستم برای طیف گسترده ای از سوژه ها قابل استفاده است . بنابراین درزمان هایی که دوربین قدیمی تر a7 III سوژه خود را از دست می دهد و قادر به تعقیب آن نیست ، دوربین Sony a7 IV به خوبی سوژه را تشخیص داده و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته خود آنرا به خوبی قفل نموده و تعقیب می کند.

دوربین a7 IV علاوه بر تشخیص سوژه های انسان ، قادر به شناسایی پرندگان و حیوانات نیز هست .

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

رابط کاربری و منو ها :

هر دو این دوربین ها دارای سیستم منو بسیار بلند بالا و پیچیده ای هستند و مود های بسیار زیادی را برای استفاده کاربران در اختیار آنها قرار می دهند. اما به خوبی می توان مشاهده نمود که دوربین سونی a7 IV دارای سیستم طبقه بندی شده جدید تری است وکار کردن با آن نیز آسانتر است .

در سیستم منوهای دوربین a7 III تعدادی از زبانه ها به صورت افقی در کنار هم قرار داده شده اند و تعداد زیادی از زیربخش ها برای هر یک از آنه در نظر گرفته شده است . برای استفاده از این سیستم ابتدا زبانه بالایی را باید انتخاب نموده و سپس زیر بخش های هر یک از آنها را اسکرول باید نمود. اما برای دوربین سونی a7 IV از سیستم منو بندی جدیدتری استفاده شده است و آرایه زبانه ها به صورت عمودی دسترسی آسانتر به هر یک از زیربخشها را امکان پذیر نموده است . بنابراین خواندن و پیدا کردن گزینه ها در درون منوها و زیربخشهای دوربین سونی a7 IV آسانتر است .

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

صفحه ال سی دی لمسی و شخصی سازی

دوربین سونی a7 IV دارای یک صفحه نمایش کاملا لمسی است که کنترل منو ها در آن به آسانی قابل انجام است . دوربین سونی a7 III فاقد این سیستم است و عملکرد لمسی آن تنها برای تنظیم نقطه فوکوس قابل استفاده میباشد.

هر دو این دوربین ها به شما اجازه می دهند تا منوهای Fn را شخصی سازی کنید و تا 12 مورد را در قسمت دسترسی سریع منو ها می توانید قرار دهید. اما دوربین سونی a7 IV این امکان را به وجود آورده است که بتوانید سیستم منوهای Fn مجزا برای هر یک از حالت های عکاسی یا فیلمبرداری را به وجود آورید و از این روی می توان جدا سازی مطلوبی را میان حالت های عکاسی و فیلمبرداری به وجود آورد.

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

شکل ظاهری

دوربین سونی a7 III شکل ظاهری نسبتا زیبایی داشت و دو دایل کنترل در قسمت جلو و پشت به همراه یک دایل مخصوص برای جبران نوردهی و یک دایل کوچک در قسمت پشت بدنه کاربری های فراوانی را در اختیار کاربر قرار میدادند . همچنین این دوربین یک جوی استیک AF نیز داشت که در مدل های قدیمی تر عدم وجود آن احساس می شد.

اما دوربین سونی a7 IV همه این موارد را به همراه برخی از بهبود هاو به روز رسانی ها در اختیار شما می گذارد .یکی از واضح ترین این به روز رسانی ها دایل شانه راست دوربین است که با یک بازنگری کلی مواجه شده است . دایل جبران نوردهی تنها جبران نوردهی را انجام نمی دهد و تغییرات دیگری برای آن نیز ایجاد شده اند. دکمه AF-On بزرگتر بوده و در محل بهتری قرار داده شده است . جوی استیک پشتی دوربین نیز بزرگتر و مسطح تر است و تنظیم آن به صورت دقیق تر امکان پذیر است . گریب a7 IV نیز حالت راحت تری را به دست آورده و در دست گرفتن دوربین را به طور کلی آسانتر نموده است.

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

فیلمبرداری

یکی از مواردی که دوربین سونی a7 IV را یک سر و گردن بالاتر از مدل قدیمی تر قرار میدهد ؛ قدرت آن در زمان فیلمبرداری می باشد. دوربین a7 III یکی از نخستین نمونه های فول فریم میرورلس با قابلیت فیلمبرداری 4K بود و بسیاری از ویژگی های خود را از مدل a7s II به دست آورده بود اما در طول سالیان گذشته بسیاری از دوربین ها با ویژگی های جذاب تر نیز روانه بازار شده اند .

دوربین سونی a7 III فیلمبرداری 4K/24 را از ناحیه 6000 پیکسلی سنسور و یا 4K/30p را با ضریب کراپ 1.2x  با دقت 8-bit به دست می آورد. در سمت مقابل دوربین سونی a7 IV فیلمبرداری 4K را تا 30p با استفاده از ناحیه 7000 پیکسلی سطح سنسور و فیلمبرداری 4K/60 را در ناحیه APS-C انجام داده و در تمامی مود ها دارای دقت 10-bit است. عمق بیت بالاتر در این دوربین باعث تولید فوتیج هایی می شود که دارای تدرج رنگ بهتری بوده و توانایی استفاده از Hybrid Log Gamma در فوتیج های آن بدین معنا می باشد که این محصول قادر به ارایه تصاویر برای دستگاه های پخش تصویر HDR نیز می باشد.

علاوه بر این دوربین سونی a7 IV دارای گزینه ای به نام Focus Map می باشد که به وسیله آن کاربر به راحتی می تواند یک پیش نمایش سریع از موقعیت نقطه فوکوس و عمق میدان را به دست بیاورد و همانگونه که پیش از این نیز بیان شد جدا سازی تنظیمان عکاسی از تنظیمات فیلمبرداری نیز به کاربر این امکان را می دهد که دسترسی سریعتر و آسانتری به منو های تنظیم شده در هر یک از این حالت ها داشته باشد.  همچنین دوربین a7 IV دارای مودی است که امکان کراپ و تغییر اندازه تصویر فیلمبرداری شده را برای از بین بردن تاثیر شبیه زوم ناشی از لنز و تنفس فوکوس برخی از لنز های سونی را به وجود می آورد .

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

اتوفوکوس فیلمبرداری

تمامی مطالب بیان شده در رابطه با سیستم اتوفوکوس زمان عکاسی را به نحو برجسته تری در رابطه با فیلمبرداری نیز باید مورد اشاره قرار داده شوند. یکی از اشکالات a7 III از دست دادن فوکوس در فواصل مختلف می بود که در زمان فیلمبرداری این مشکل به نحو ملموس تری مشاهده می شده است.

دوربین a7 IV در طول زمان های فیلمبرداری نیز دارای سیستم اتوفوکوس کاملا پیشرفته تری می باشد و تمامی سیستم های هوشمند اتوفوکوس آن در زمان فیلمبرداری در دسترس قرار دارند. تنها کافی است تا روی سوژه در صفحه ال سی دی لمسی دوربین ضربه بزنید و تمامی فرایند های واضح نمایی و تعقیب سوژه را به دوربین بسپارید.

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

ویزور الکترونیکی / صفحه نمایش

برای دوربین سونی a7 IV یک ویزور الکترونیکی با کیفیت 3.68M-dot OLED در برابر ویزور الکترونیکی a7 III با کیفیت 2.36M-dot در نظر گرفته شده است . این حالت موجب شده است تا تصویری با رزولوشن 1280 x 960 در برابر تصویر ویزور a7 III با رزولوشن 1024 x 768 قابل مشاهده باشد . 25 درصد افزایش رزولوشن در ویزور الکترونیکی a7 IV یک پیشرفت کاملا محسوس است. هر دو این دوربین ها دارای عناصر اپتیکال همسانی در قسمت ویزور هستند و ازاین روی اندازه هر دو آنها کاملا  مشابه به نظر  می رسد.

به صورت پیش فرض در هیچ یک از این دوربینها از حداکثر رزولوشن ویزور استفاده نمی شود اما هر دو آنها دارای مودهای High Quality' برای نمایش یک تصویر با کیفیت تر هستند. نکته شایان توجه آن است که دوربین سونی a7 IV در مود استاندارد تصویری همسان با مود High Quality در دوربین a7 III ارایه می دهد. 

در رابطه با صفحه نمایش پشتی دوربین نیز a7 IV یک گزینه کاملا پیشرفته به شمار می آید. برای دوربین a7 III از از نسبت ابعاد تصویر 4:3 با کیفیت 0.92M dots (640 x 480) استفاده شده است اما دوربین سونی a7 IV با نسبت ابعاد 3:2 تصویری با کیفیت 1.04M dots (720 x 480) را در صفحه خود ارایه می دهد. اگرچه این افزایش رزولوشن چندان محسوس نیست اما در  هر صورت صفحه ال سی دی عریضتر در دوربین a7 IV به معنای آن است که در حالت نمای زنده و در زمان فیلمبرداری فضای بهتری را برای انجام تنظیمات و کادر بندی تصویر در اختیار دارید.

علاوه بر این صفحه ال سی دی دوربین a7 IV کاملا لمسی ، کاملا بازشونده و چرخان است و چرخش آن به سمت بدنه دوربین از صفحه در برابر خط و خش ها محافظت می کند .

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

اتصال وای فای

آخرین تفاوت بزرگ موجود میان این دو دوربین در قابلیتهای آنها برای استفاده از اتصال بلوتوث است . دوربین سونی a7 III از اتصال بلوتوث برای دریافت موقعیت مکانی از یک دستگاه تلفن هوشمند استفاده می کند اما سیستم وای فای آن برای انتقال تصاویر به صورت کاملا مجزا عمل می نماید .

در دوربین سونی a7 IV از رویکرد کاملا متفاوتی استفاده میشود. در این دوربین سیستم بلوتوث Bluetooth LE standard برای حفظ یک اتصال دایمی با دستگاه هوشمند استفاده میشود به گونه ای که از روی دوربین و یا تلفن هوشمند شما می توانید فرایند انتقال تصاویر را آغاز نمایید . اگر چه هنوز نسخه نرم افزار جداگانه ای برای انتقال تصاویر این دوربین در نظر گرفته نشده است اما در حالت تئوری ، انتقال تصاویر از آن به نحو آسانتری قابل انجام میباشد.

تعمیر دوربین سونی  - تعمیر لنز سونی - نمایندگی دوربین سونی

نتیجه گیری

به طور کلی باید بیان نمود که دوربین سونی a7 IV ار هر لحاظ یک گزینه بهتر برای عکاسی و فیلمبرداری است . نه تنها عملکرد ، بلکه ویژگی های طراحی و فناوری این دوربین به روز تر بوده و با توجه به نیاز های موجود در میان عکاسان و تصویربرداران به وجود آورده شده اند . اگر شما به دنبال یک دوربین مانت E هستید که در طول چندین سال آینده قبل اتکا باشد و فناوری های ویژه ای را در اختیارتان قرار بدهد ،‌دوربین سونی a7 IV برای شما ساخته شده است . اگر چه برای خرید این دوربین باید هزینه بالاتری بپردازید اما سرشکن کردن این هزینه بر تعداد سال هایی که در آینده از آن استفاده خواهید کرد ، این محصول را به یک گزینه قابل اعتنا برای خرید شما تبدیل خواهد نمود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

مقایسه دوربین های کانن EOS R3 , EOS R5

مقایسه دوربین های کانن EOS R3 , EOS R5

دوربین کانن EOS R3 پیشرفته ترین دوربین میرورلس فول فریم کانن است که به همراه تعدادی از دوربین های پیشرفته دیگر این کمپانی به تازگی به بازار محصولات عکاسی ارایه شده است. دوربین کانن EOS R5 نیز یک محصول نسبتا جدید است و به عنوان یک جایگزین کاملا پیشرفته و شایسته به جای محصولات DSLR در سری 5D وارد بازار شده است. اما چرا دوربین R3 را یک دوربین متفاوت و متمایز باید به شمار آوریم و آیا این دوربین ارزش هزینه بالاتر را دارد ؟

مقایسه میان مدل های R3  و R5 تفاوت های آشکار همانند تفاوت های میان سری دوربین های 5D و 1D کمپانی کانن را نمایان نمی کند اما در هر صورت در بین این مدل های پیشرفته تفاوت های قابل ملاحظه ای وجود دارند.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

سنسور

سنسور قلب یک دوربین است و در درون بدنه این دو دوربین ، از دو سنسور کاملا متفاوت استفاده شده است. برای دوربین EOS R5 از یک سنسور CMOS با نوردهی از جلو استفاده شده است و البته این سنسور از عملکرد بسیار مطلوبی در سرعت و کیفیت ارایه تصویر برخوردار می باشد . اما در زمان استفاده از شاتر الکترونیکی این دوربین تنها قادر به استفاده از مود 12-bit است و تنها قادر به خوانش با سرعت 1/60th ثانیه از کل سطح سنسور است که این امر به معنای آن است که در حالت شاتر الکترونیکی و تصویر برداری از سوژه های دارای حرکت احتمال بروز خطا و اعوجاج تصویر وجود دارد .

دوربین کانن EOS R3 از یک سنسور بسیار پیشرفته تر استفاده شده است که از حالت BSI متداول فراتر رفته و به نوعی یک سنسور Stacked CMOS با سرعت خوانش بسیار بالاتر می باشد. شاتر الکترونیکی این دوربین با سرعت خوانش سطح سنسور در 1.200th ثانیه همراه می باشد که به میزان 1.3 سریعتر از مدل قبل می باشد .سرعت خوانش سریعتر سطح سنسور همچنین به معنای سینک شاتر در 1.180 ثانیه می باشد و در این شرایط تنها به میزان کمی کند تر از شاتر مکانیکی خواهد بود.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

سرعت عکاسی :

 تفاوت در سرعت خوانش سطح سنسور ، تفاوت های اساسی در بخشهای دیگر را نیز به وجود می آورد و یکی از این موارد شرایط استفاده از شاتر الکترونیکی و سریعترین حالتهای عکاسی با هر یک از این دو دوربین می باشد. بنابراین اگر چه دوربین R5 قادر به عکاسی با سرعت 20 فریم بر ثانیه است اما دوربین R3 از این لحاظ قادر به دستیابی به سرعت 30 فریم بر ثانیه خواهد بود.

سرعت خوانش از سطح سنسور که در دوربین R3 در سطح بسیار بالاتری قرار دارد بدان معناست که حتی در زمان عکاسی از سوژه های بسیار سریع نیز از شاتر الکترونیکی دوربین به راحتی می توان استفاده نمود و در این حالت شما قادر به ثبت 30 فریم در هر ثانیه هستید. اما دردوربین R5 در این شرایط باید از مود شاتر مکانیکی با سرعت 12 فریم بر ثانیه استفاده نمود.

البته با توجه به نوع صحنه و شرایط موجود در سوژه همواره سناریو های دیگری را می توان در نظر گرفت و با استفاده از تکنیک های عکاسی و تصویر برداری می توان بر صعفهای موجود در دوربین غلبه کرد اما در هر صورت لازم است توجه داشته باشیم که دوربین R3 در تصویر برداری از صحنه های اکشنو پرتحرک ، دارای عملکرد بسیار بهتری از دوربین R5 می باشد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

رزولوشن :

همانند رابطه موجود در میان دوربین های 1D / 5D ، اگر شما در پی به دست آوردن تصاویر استودیو یا فضای باز با رزولوشن بسیار بالا هستید ،‌ دراینجا نیز دوربین کوچکتر ، عملکرد بسیار بهتری را ارایه می دهد. سنسور 45MP FSI CMOS موجود در دوربین R5 رزولوشن تصویر بسیار مناسبی را ارایه می دهد و از لحاظ دامنه دینامیکی نیز در وضعیت کاملا قابل قبولی قرار دارد. از بسیاری لحاظ این دوربین دارای رزولوشنی شبیه به سونی  a7R IV است اما درهر صورت عملکرد کاهش نویز آن در تصاویر RAW کمی ضعیف تر به نظر می رسد.

دوربین R3 دارای یک سنسور 24 مگاپیکسلی است که از این لحاظ تطابقی با R5 ندارد اما به هر روی این دوربین ثبت نسبتا دقیق جزئیات را در اختیار کاربر قرار می دهد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

فیلمبرداری

رزولوشن بالاتر در دوربین EOS R5 عملکرد بهتر آن در زمان فیلمبرداری را نیز ارایه می نماید. این دوربین قادر به ثبت فوتیج های 8K در 30p است که در ساده ترین حالت R3 قادر به انجام آن نیست . اما در هر صورت دستیابی به رزولوشن 8K نیز بدون دردسر نیست و ضریب کراپ نسبتا سنگینی در این شرایط اعمال می شود .اما دوربین R3 قادر است تا فاصله خود در فیلمبرداری را کاهش دهد . اگر چه دوربین R5 فوتیج های 4K را از ناحیه 8K سطح سنسور به دست می آورد اما 4K این دوربین در 60p از ناحیه 6K به دست می آید و از این روی 4k/60p دوربین R3 را در دوربین R5 نمی توان به دست آورد.همچنین دوربین R3 دارای کانکتور هایی بر روی قسمت کفشک است که امکان اتصال یک میکروفون خارجی XLR را فراهم می آورد.

هر دو این دوربین ها دارای مشکل افزایش دمای داخلی دوربین در زمان فیلمبرداری با رزولوشن بالا هستند اما به گفته کانن در رزولوشن 4K تا 30p مشکل خاصی وجود ندارد . در دوربین کانن EOS R5 دستیابی به فوتیج های 4Kاوورسمپل دارای محدودیت های خاص خود می باشد اما دوربین EOS R3 با برخورداری از یک باتری بزرگتر ، مشکل چندانی در طول زمان های فیلمبرداری ندارد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

ویزور و صفحه نمایش

برای هر دو این دوربین ها از یک صفحه ال سی دی بازشونده و چرخان با قابلیت کنترل به صورت لمسی استفاده شده است که این ویژگی به طور خاص در طول زمان های فیلمبرداری مفید واقع می شود. در دوربین R3 ژانل ال سی دی دارای رزولوشن بالاتری است و با کیفیت 4.15 میلیون پیکسل رزولوشن 1440 x 960 پیکسل را به وجود می آورد .در دوربین R5 صفحه ال سی دی با کیفیا 2.1 میلیون نقطه تصاویری با رزولوشن 1024 x 680 را ارایه می دهد .

هر دو این دوربین ها دارای پانل ویزور الکترونیکی با کیفیت 5.76 میلیون نقطه با بزرگنمایی 0.76 x می باشند. تنظیمات دیوپتر این ویزور  ها در -4.0 to +2.0 قابل انجام است . هر دو ویزور دارای قدرت عملکرد در 120Hz هستند اما یک تفاوت عمده وجود دارد و این تفاوت آن است که در دوربین R3 مود شبیه سازی ویزور اپتیکال نیز وجود دارد که در آن از یک دامنه دینامیکی گسترده تر برای به دست آوردن تصویری واقعی تر استفاده می شود.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

سیستم اتوفوکوس

برای دوربین کانن EOS R3 از سیستم اتوفوکوس پیشرفته تری استفاده شده است و دلیل این امر ، گستره کاربران حرفه ای تری هستند که قرار است از این دوربین استفاده کنند.

در هر دو این دوربین ها از سیستم تعقیب سوژه با قابلیت تشخیص و تعقیب انسان استفاده شده است . این سیستم از قابلیت یادگیری ماشین برخوردار است و تشخیص چشم ، چهره و سر انسان را به خوبی یاد می گیرد. در زمان کار با این دوربین ها حتی اگر سوژه از دوربین روی بگرداند ، به محض مشاهده مجدد چهره ، دوربین قادر به تشخیص و تعقیب آن است.

هر دو این دوربین ها انواع مختلفی از پرندگان و حیوانات را تشخیص داده و مورد تعقیب قرار می دهند اما در دوربین R3 سیستم اتوفوکوس دارای قابلیتی است که با استفاده از آن دوربین می تواند ورزشهای موتوری و موتورسواران را نیز تشخیص داده و یک سوژه موتور سوار را نیز تعقیب نماید.

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

کنترل اتوفوکوس با چشم

جدا از تفاوت ها در طراحی و ساختار ظاهری این دو دوربین ،‌یکی از اصلی ترین تفاوت های موجود میان دوربین های R3, R5 توانایی کنترل اتوفوکوس با چشم در دوربین Canon EOS R3 میباشد.

کنترل اتوفوکوس با چشم ، یک شیوه بسیار جذاب و خلاقانه است که با استفاده از آن به سرعت می توان محل دقیق نقطه فوکوس را مشخص نمود . این سیستم به طور خاص برای عکاسی از سوژه های بسیار پرسرعت مناسب است و در حین حفظ سرعت از دقت بسیار بالایی نیز برخوردار است .

البته دوربین R5 بیشتر برای عکاسی طبیعتو حیات وحش طراحی شده است و از این روی دوربین R3 را برای عکاسی از صحنه های متحرک ؛ مراسم و عروسی و هر صحنه ای که حرکت در آن وجود دارد ، باید مناسب بدانیم .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

طول عمر باتری

در زمان استفاده از ال سی دی ، دوربین R5 طول عمر باتری برای ثبت 320 شات را ارایه می دهد و این در حالی است که دوربین R3 طول عمر کافی برای ثبت 760 شات را ارایه خواهد داد .

یکی از چالش های اصلی استفاده از باتری ، در زمان کار با ویزور الکترونیکی دوربین ها به وجود می آید و دراین رابطه هر دو دوربین R3, R5 به گونه ای طراحی شده اند که امکاناتی شبیه به دوربین های DSLR را در اختیار بگذارند.هر دو این دوربین ها در حالت 'smooth' که سریعترین مود ویزور است ، با کاهش شدید طول عمر باتری مواجه می شوند که این میزان ثبت 440 شات برای R3  و ثبت 220 شات برای دوربین R5 می باشد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن - نمایندگی تعمیر کانن

نتیجه گیری

در مجموع دو دوربین R3 , R5 طیف گسترده ای از امکانات دوربین های DSLR  و میرورلس پیشرفته را به همراه لنز های مانت RF به وجود می آورند و ناگفته پیداست که مهندسین کمپانی کانن در حال سوق دادن آینده عکاسی حرفه ای به سمت دوربین های میرولس فوق پیشرفته می باشند. هر دو دوربین دارای قابلیت های منحصر به فردی بوده و تصمیم گیری برای انتخاب هر یک از آنها ، به نوع نیاز های موجود در زمان عکاسی و یا سبک عکاسی هر فرد ، مرتبط خواهد بود .

دوربین کانن R5 ، با سرعت و رزولوشن بالا برای عکاسی و تصویر برداری از انواع مختلفی از سوژه ها مناسب است اما برای کار کردن با سوژه های بسیار پر سرعت قطعا شما به یک دوربین R3 نیاز خواهید داشت. کنترل اتوفوکوس با چشم نیز یکی از ویژگی های بسیار جذاب دوربین R3 است و در کنار آن باید به این نکته اشاره نماییم که R3 از قابلیت های بهتری در فیلمبرداری برخوردار است زیرا 4K/30p آن بدون بروز مشکل گرم شدن دوربین بوده و شما را قادر می سازد تا در مدت زمان طولانی تری فوتیج های با کیفیت تری را ضبط کنید.

لینکهای مفید

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

نکاتی برای عکاسی در فصل بهار

نکاتی برای عکاسی در فصل بهار

فصلهای بهار و پاییز از جمله مناسبترین زمان ها برای عکاسی و به خصوص انجام عکاسی در فضای باز و محیط های طبیعی به شمار می آیند . در این مطلب نکاتی را در رابطه با عکاسی در فصل بهار بیان می کنیم .

 

عکاسی از مناظر طبیعی

در فصل بهار ؛ مناظر طبیعی و محیط های بیرونی سرشار از رنگهای متنوعی بوده و آسمان به عنوان یک پس زمینه کاملا شفاف و آبی رنگ پیش روی شما قرار دارد . در این فصل استفاده از فیلتر پلاریزه ؛ یکی از ضرورت های عکاسی به شمار می آید .

در زمان عکاسی از محیط های طبیعی و فضای باز شکل های متقارن را پیدا کنید و از به کار گیری زوایای دید غیر متعارف غافل نشوید . ردیف های سنگی ؛ صخره ها ، پوشش سبز گیاهان ؛ گل ها و شکوفه ها از جمله سوژه های جذاب برای عکاسی در این فصل می باشند .

برای عکاسی از فضاهای بیرونی و محیط  های طبیعی ؛ حتما از یک لنز واید انگل ( زاویه دید باز ) استفاده کنید .

عمق میدان را در تصاویر خود فراموش نکنید . برای در فوکوس قرار دادن همه بخش های تصاویر از یک دیافراگم نسبتا بسته ( F/11- F22  ) استفاده کنید .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

روش عکاسی با تکنیک سیلوئت ( ضد نور )

 

زمان های طلوع و غروب آفتاب

با طولانی تر شدن زمان روز ؛ اکنون فرصت بسیار مناسبی برای عکاسی به هنگام طلوع آفتاب می باشد. وجود آسمان و رنگهای شفاف در زمان های طلوع آفتاب یکی از ویژگی های این فصل به شمار می آید و با توجه به تغییرات متناوب دما در زمان های مختلف روز ؛ بنابراین زمان های صبحگاهی ؛ از جمله بهترین زمان ها برای عکاسی در فصل بهار به شمار آورده می شوند .

فیلتر پلاریزه کننده برای عکاسی در صبح های بهاری نیز مناسب می باشد اما به خاطر داشته باشید که مه و غبار صبحگاهی در فصل بهار به عنوان یک سافت باکس طبیعی بسیار بزرگ وظیفه نرم کردن نور را به خوبی انجام می دهد .

در صورتی که به انجام تکنیک های نوردهی در شرایط نور صبحگاهی علاقمند هستید ؛ استفاده از یک سه پایه خوب و مطمئن را فراموش نکنید .

در صورتی که با مشکلات نوردهی در بخشهایی از تصاویر خود مواجه هستید ؛ گزینه های جبران نوردهی در دوربین خود را مورد استفاده قرار دهید .

در صورتی که در پس زمینه تصاویر خود ، رنگ و حالت طبیعی آسمان را از دست می دهید ؛ استفاده از فیلتر های ND را در دستور کار قرار دهید .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

عکاسی پرتره

در فصل بهار ؛ اگر چه روزها در حال طولانی تر شدن هستند اما در هر صورت هنوز هم خورشید با زاویه نسبتا ملایم می تابد و این امر موجب ایجاد حالت های ضد نور در سوژه های مورد عکاسی می شود . به جای آنکه سوژه را پشت به نور خورشید قرار دهید تلاش کنید تا خورشید در یک طرف بدن و مایل به پشت آن باشد . همچنین استفاده از نواحی سایه یک دست و استفاده از فلاش پر کننده برای از بین بردن سایه های مزاحم نیز توصیه می شود .

برایعکاسی پرترهدر فضای باز ؛ از دیافراگم نسبتا باز استفاده کنید . کم شدن عمق میدان همزمان با در فوکوس قرار گرفتن سوژه به شما کمک می کند تا با افزایش دادن سرعت شاتر از لرزش های احتمالی دست و دوربین جلوگیری کنید .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر دوربین نیکون - تعمیر دوربین سونی

عکاسی از گل ها و شکوفه ها

در زمان عکاسی از گل ها و شکوفه ها به دنبال پیدا کردن الگوهای متناسب باشید .

استفاده از زاویه دید از پایین ( Low Angel ) و زوم کردن برای بستن و پرکردن کادر توصیه می شود .

مقداری قانون شکنی کنید . گل ها و گیاهان در زمانی که نور یا خورشید در پشت آنها قرار می گیرد ؛ جذابیت خاصی را به دست می آورند . در این شرایط استفاده از تکنیک های جبران نوردهی را مورد توجه قرار دهید .

زوایای دید در عکاسی چه مفهومی دارند ؟

لینکهای مفید

 

آشنایی با بخش تعمیر دوربین کانن
آشنایی با بخش تعمیر دوربین نیکون
آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایده ال

5 تنظیم قابل توجه در دوربین های Canon EOS R5 و Canon EOS R6 که از ابتدا باید با آنها آشنا باشید

5 تنظیم قابل توجه در دوربین های Canon EOS R5  و Canon EOS R6 که از ابتدا باید با آنها آشنا باشید

دوربین های جدید و بسیار پیشرفته کانن EOS R5/EOS R6 دارای سطوح مختلفی از تنظیمات و کلید های کنترل کننده هستند که امکان کاربری بسیار پیشرفته از آنها را به وجود می آورند . در عین حال این دو دوربین دارای رابط کاربری نسبتا آسانی بوده و در طول زمان عکاسی ؛ به راحتی به تنظیمات مختلف آنها می توان دسترسی داشت .

برای شروع به کار با این دوربین تعدادی از تنظیمات مهم و در عین حال پایه ای وجود دارند که باید با آنها آشنایی داشته باشیم و در این مطلب ؛ تنظیمات پایه دوربین های EOS R5/EOS R6 را مورد اشاره قرار داده ایم .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

1 – تنظیم کیفیت تصویر

فایل های RAW تمامی اطلاعات به دست آمده در سنسور تصویر را در یک فایل ذخیره می کنند و تصویر برداری با فرمت RAW نه تنها به شما اجازه می دهد تا بسیاری از اطلاعات به دست آمده از سنسور 45 مگاپیکسلی EOS R5 را در اختیار داشته باشید ؛ بلکه به نوعی به شما تضمین می دهد تا در زمان ادیت و ویرایش تصاویر خود ؛ امکانات بسیار زیادی را در اختیار داشته باشید .

برای کسب اطمینان خاطر بیشتر ؛ گزینه عکاسی با فرمت RAW + JPEG نیز در اختیار شما قرار دارد . بسیاری از عکاسان ابتدا با فرمت RAW عکاسی می کنند و سپس از این فایل ها خروجی JPEG به دست می آورند اما در دوربین های پیشرفته کانن شما این قابلیت را دارید که به طور همزمان یک فایل RAW را به همراه نسخه JPEG آن در اختیار داشته باشید .

C-RAW چیست ؟

C-RAW یا (Compact RAW) نسخه فشرده شده ای از فایل های RAW هستند که دارای حجم کمتری بوده و سرعت پردازش بالاتر آنها به شما اجازه می دهد تا آنها را با سرعت بیشتری در درون کارت حافظه دوربین خود ذخیره نمایید . البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این فرمت ؛ برخی از ویژگی ها از قبیل Digital Lens Optimizer در زمان ادیت تصاویر در نرم افزار ؛ ممکن است وجود نداشته باشند . همچنین به خاطر داشته باشید که فایل های RAW به C-RAW یا بالعکس ؛ قابل تبدیل نمی باشند .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

2 – گزینه Orientation linked AF point در منو تنظیمات

ایا شما به طور معمول بین حالت عمودی و افقی دوربین در حال تغییر وضعیت هستید ؟ در حالت تنظیمات پیش فرض ‘Same for vert/horiz’ نقطه فوکوس دوربین در یک جای ثابت برای هر دو حالت عمودی یا افقی قرار دارد و اگر شما دوربین را به صورت عمودی یا افقی در دست بگیرید ؛ نقطه فوکوس را در همان محل تنظیم شده قبلی مشاهده خواهید نمود . این حالت موجب اتلاف بخشی از زمان شما برای تنظیم مجدد نقطه فوکوس در هر یک از حالت های عمودی یا افقی دوربین خواهد شد .

روش تغییر Orientation linked AF point

به منو AF Menu 4 وارد شوید .

گزینه ‘Orientation linked AF point’ را انتخاب کنید .

گزینه ‘Separate AF pts: Pt only’ را انتخاب کنید .

با استفاده از این تنظیمات ؛ دوربین محل قرار گیری نقطه فوکوس در هر یک از حالت های عمودی یا افقی را به خاطر می سپارد و با تغییر جهت دوربین در دست شما ؛ به صورت خودکار محل قرارگیری نقطه فوکوس را تغییر می دهد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

3 - Playback Menu 4: Magnification (apx)

بررسی تصاویر در طول زمان عکاسی به شما اجازه می دهد تا برخی از اشتباات احتمالی خود را در سریعترین زمان ممکن برطرف کنید . بزرگنمایی تصویر در حالت نمایش از جمله ویژگی هایی است که امکان بررسی دقیق نقطه فوکوس و شارپ بودن عکس را برای شما به وجود می آورد . به جای فشردن مکرر دکمه زوم برای بزرگنمایی تصویر ؛ اکنون راهکار دیگری وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا تنها با یکبار فشردن دکمه ؛ به بزرگنمایی مورد نظر خود دست پیدا کنید .

1 – به منو Playback Menu 4 وارد شوید .

2 – گزینه ‘Magnification (apx)’ را انتخاب کنید .

3 – گزینه ‘Actual size (from selected pt) را انتخاب کنید .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

 

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

با استفاده از این تنظیمات در طول زمان نمایش تصاویر با یکبار فشردن دکمه بزرگنمایی تصویر ؛ کادر نمایش مرکزی در اطراف محل قرار گیری نقطه فوکوس نمایش داده می شود . با این امکان بزرگنمایی تصویر در محدوده انتخاب شده انجام می شود و نیازی به فشردن مجدد دکمه بزرگنمایی و جا به جا کردن تصویر وجود ندارد .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

4 – گزینه Set up Menu 1: Record func + card/folder sel

دوربین های کانن EOS R5 و EOS R6 دارای دو درگاه قرار گیری کارت حافظه هستند و این ویژگی به شما اجازه می دهد تا با خیال آسوده تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را ذخیره کنید . با استفاده از گزینه  ‘Record func + card/folder sel.’ در منو تنظیمات عملکرد درگاه های کارت حافظه را می توان تنظیم نمود . در این گزینه ؛ چهار ویژگی قابل تنظیم وجود دارند .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

Standard (default) : در این حالت ؛ دوربین تصاویر را بر روی کارت حافظه انتخاب شده در’Record/play’, ذخیره نموده و به محض پر شدن کارت حافظه ؛ عمل تصویر برداری متوقف می شود .

Auto switch card: Like in i): با تکمیل شدن ظرفیت کارت حافظه ، عمل عکاسی نیز متوقف می شود ؛ اما با شروع مجدد تصویر برداری ؛ ذخیره سازی تصویر در کارت حافظه دوم انجام می شود .

Rec. separately : در صورتی که تصویر برداری با دو فرمت را انتخاب کرده باشید ؛ فایل های RAW در یک کارت و فایل های jpeg در کارت حافظه دیگر ذخیره می شوند .

Rec. to multiple : با هر شات ؛ تصویر به دست آمده در هر دو کارت حافظه در فرمت انتخابی ذخیره می شود .

تعمیر دوربین کانن - تعمیر لنز کانن

 

5 - Set up Menu 5: Shutter at shutdown

غبار گرفتن سطح سنسور دوربین یک حادثه کاملا ناگوار است و مقدار زیادی از گرد و غبار سطح سنسور در زمان تعویض لنز به درون بدنه دوربین وارد می شود . در دوربین های میرورلس ؛ سنسور به طور مستقیم بعد از باز شدن لنز نمایان می شود و این یکی از دلایل اصلی نگرانی در رابطه با نشستن گرد و غبار بر روی سطح سنسور می باشد .

در دوربین کانن EOS R به محض خاموش شدن دوربین ؛ پرده شاتر بسته می شود اما در دوربین های EOS R5 و EOS R6 کاربر می تواند باز یا بسته بودن پرده شاتر بعد از خاموش شدن دوربین را انتخاب نماید .

 

6 نکته شگفت انگیز در رابطه با دوربین کانن EOS R5

 

مقایسه دوربین های جدید کانن EOS R5, EOS R6

 

کانن تایید کرد : دوربین جدید کانن EOS R5 با قابلیت فیلمبرداری 8K/30p

 

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()